Modeling and control of a helicopter slung-load system
Authors: Tugrul Oktay, Cornel Sultan
Abstract:
This article investigates modeling and modern control for a helicopter and slung-load system. For this purpose complex, physics based, control oriented helicopter models are used. Point mass approach is used to model the external load’s dynamics. The resulting nonlinear equations of motion are then trimmed for straight level flights and linearized around these flight conditions. Behaviors of representative trim variable values (i.e. cable angle and longitudinal and lateral cyclic blade pitch angles) and modes (i.e. flight dynamics and load modes) are thoroughly examined while some model parameters (e.g. cable length, load mass, and equivalent flat plate area) change. These behaviors are compared to data found in the literature. Furthermore, variance constrained controllers (i.e. output variance constrained and input variance constrained controllers) are applied for control system design. These controllers’ performance is examined when they are aware of the slung-load’s existence and when they are not aware of the slung-load.
Keywords:
Variance constrained controllers
Helicopter slung-load operation
Stability robustness
Published in: Aerospace Science and Technology (Volumes 29, issue 1, August 2013)
Publisher: Elsevier
ISSN Information: 1270-9638
Modeling and control of a helicopter slung-load system
- Vòng Sơ Khảo Cuộc Thi Đại Sứ Văn Hóa Đọc Năm 2024
- Hoạt động chào mừng "Ngày sách Việt Nam 21/4/2024"
- Ngày hội văn hóa đọc lần V
- Cuộc Thi Ảnh “Khoảnh Khắc VNUHCM Libraries”
- Ngày hội văn hóa đọc lần II
- Ngày hội văn hóa đọc lần IV
- Ngày hội văn hóa đọc lần III
- Tiếp GS Omer Mert Denizci, Trường ĐH Marmara Thổ Nhĩ Kỳ
- Tiếp Cô Claudia Tarzariol Từ The University Of Trento, Italy (Unitrento)
- Tiến sĩ kiều bào Mỹ tặng sách trị giá 150.000 USD cho sinh viên bách khoa
- Khảo sát ý kiến bạn đọc
-
Trực tuyến:16
-
Hôm nay:1040
-
Tuần này:8439
-
Tuần trước:40192
-
Tháng trước:41232
-
Tất cả:4030335