On the modeling of aircraft tire
Authors: A. Kongo Kondé, I. Rosu, F. Lebon, O. Brardo, B. Devésa
Abstract:
A method is presented here for modeling and predicting the rolling and yaw behavior of an aircraft tire which is subjected to a strong inflation pressure and a concentrated load on the axle, in contact with a flat, rigid surface. Finite element methods were used to model and simulate the aircraft tire/ground interactions. The incompressibility of the material, the large transformations and the unilateral contact with Coulomb friction law were all taken into account. Imaging methods were used to examine the complex structure of the tire cross-section. Comparisons are made between the data obtained with the model, the experimental data and those provided by the manufacturer. The tire response predictions were found to depend considerably on the material and the geometrical characteristics of the tire.
Keywords:
Aircraft tire
Finite element method
Contact
Material non-linearities
Image processing techniques
Published in: Aerospace Science and Technology (Volumes 27, Issue 1, June 2013)
Publisher: Elsevier
ISSN Information: 1270-9638
On the modeling of aircraft tire
- Ngày hội Văn hóa đọc lần VI
- Vòng Sơ Khảo Cuộc Thi Đại Sứ Văn Hóa Đọc Năm 2024
- Ngày hội sách “CITTADELLA” khuyến khích và tôn vinh vai trò của sách trong sinh viên Bách khoa
- Cuộc Thi Ảnh “Khoảnh Khắc VNUHCM Libraries”
- Ngày hội văn hóa đọc lần V
- Ngày hội văn hóa đọc lần II
- Ngày hội văn hóa đọc lần IV
- Ngày hội văn hóa đọc lần III
- Tiếp GS Omer Mert Denizci, Trường ĐH Marmara Thổ Nhĩ Kỳ
- Tiếp Cô Claudia Tarzariol Từ The University Of Trento, Italy (Unitrento)
- Tiến sĩ kiều bào Mỹ tặng sách trị giá 150.000 USD cho sinh viên bách khoa
- Khảo sát ý kiến bạn đọc
-
Trực tuyến:13
-
Hôm nay:1680
-
Tuần này:25748
-
Tuần trước:40192
-
Tháng trước:58541
-
Tất cả:4047644