Scale effect of fuel regression rate in hybrid rocket motor
Authors: Guobiao Cai, Peng Zeng, Xintian Li, Hui Tian, Nanjia Yu
Abstract:
The scale effect of solid fuel regression rate in hybrid rocket motors is investigated theoretically based on pipe turbulent boundary combustion theory firstly, and a practicable scaling criterion of solid fuel regression rate has been obtained. The criterion indicates that solid fuel regression rate decreases with fuel port diameter and is proportional to d−0.2 when convective heat transfer is dominant in hybrid rocket motor. Based on the criterion, a numerical model combined with turbulence, combustion, solid fuel pyrolysis and solid–gas coupling model was established to simulate three different size motors, and an analysis was also performed on experimental data of different motors. Both the numerical results and experimental data verified the scaling criterion of solid fuel regression rate under different fuel port sizes.
Keywords:
Hybrid rocket motor
Scale effect
Regression rate
Published in: Aerospace Science and Technology (Volumes 24, Issue 1, January - February, 2013)
Publisher: Elsevier
ISSN Information: 1270-9638
Scale effect of fuel regression rate in hybrid rocket motor
- Ngày hội Văn hóa đọc lần VI
- Vòng Sơ Khảo Cuộc Thi Đại Sứ Văn Hóa Đọc Năm 2024
- Ngày hội sách “CITTADELLA” khuyến khích và tôn vinh vai trò của sách trong sinh viên Bách khoa
- Cuộc Thi Ảnh “Khoảnh Khắc VNUHCM Libraries”
- Ngày hội văn hóa đọc lần V
- Ngày hội văn hóa đọc lần II
- Ngày hội văn hóa đọc lần IV
- Ngày hội văn hóa đọc lần III
- Tiếp GS Omer Mert Denizci, Trường ĐH Marmara Thổ Nhĩ Kỳ
- Tiếp Cô Claudia Tarzariol Từ The University Of Trento, Italy (Unitrento)
- Tiến sĩ kiều bào Mỹ tặng sách trị giá 150.000 USD cho sinh viên bách khoa
- Khảo sát ý kiến bạn đọc
-
Trực tuyến:6
-
Hôm nay:3538
-
Tuần này:32528
-
Tuần trước:40192
-
Tháng trước:65321
-
Tất cả:4054424